måndag 2 mars 2009

Utom all kontroll

Den här staden är hemsk. Mitt älskade Eskilstuna har numer blivit en mörk, dyster och tragisk stad. Jag berättade ju tidigare om hur Harrys här i stan blev bombhotade, och sedan var det något som satte eld på huset. Jag skrev också om ett vattenläckage på vårt Statshotell, de var inte heller en olycka. I lördags skulle statshotellet ha återinvigning. Då händer detta:

Inte helt tippat var branden anlagd. Hotellet hade över 100 gäster. Lyckligtvis så klarade sig alla med livet i behåll, men Statshotellet, det brann ner till grunden. Så även min favoritpub som låg i samma byggnad. Andra restauranger rökskadades.

Men nu har det gått längre än inom krogarna här i stan. Igår kväll försökte någon tända eld på en förskola här i stan. Och strax därefter var det väpnat rån på Hemköp, precis innan stängning. FY FAN.... det har gått för långt. Det är utom kontroll.

Jag väljer att hålla mig inomhus.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Snälla någon..vad är det som händer!? Törs vi åka till Eskilstuna den 14? Min dotter ska tävla i disco på rixtävlingen som går där.Hoppas att de får tag i skitskallen/skitskallarna! fatta vad som kan hända..skönt att ingen miste livet.
Må gott:)

Unknown sa...

Snälla någon..vad är det som händer!? Törs vi åka till Eskilstuna den 14? Min dotter ska tävla i disco på rixtävlingen som går där.Hoppas att de får tag i skitskallen/skitskallarna! fatta vad som kan hända..skönt att ingen miste livet.
Må gott:)

Freja Rico sa...

Usch fy, det hotellet har jag och min man bott på och det var verkligen en mysig pub där och otroligt god mat i restaurangen. Ja när man läser det du har skrivit undrar man ju vad som händer i Eskilstuna, nästan lite krigskänsla då folk går ut och plundrar och förstör eftersom det för stunden är laglöst...