fredag 27 februari 2009

Vart håller jag hus egentligen?!

Ja, vad är det egentligen som har hänt med bloggandet? Jag har helt enkelt inte haft tid... och kanske inte så mycket lust heller. Jag är ute på praktik på Mälarsjukhuset just nu, spenderar dagarna bland benbrott på ortopeden. Jag trivs bra och får adrenalinkickar av att ge sprutor och ta bort nålar. Även om det har varit väldigt lugnt på ortopeden sedan jag började så måste jag säga att jag har läst mig massor. Det är så himla mycket lättare att lära sig av att göra än av att läsa. Jag har även fått vara med nere på röntgen och kollat in plåtarna och på CT (hjärnröntgen). Ganske häftigt att se hur vi ser ut där uppe i knoppen!
Nu har jag gjort halva min praktik där och har därmed två veckor kvar.

I övrigt händer det inte så mycket alls. Men jag ser fram emot en skön helg som idag ska börja med en god middag och film med min älskling. Jag vaknade i morse av att han låg och killade mig på ryggen... åh va skönt det är att vakna så! Också skönt och mysigt att sitta vid frukostbordet redan vid 6-tiden, innan staden utanför fönstret har vaknat till liv.

Nu måste jag försöka ta itu med lite städning här och sen ska jag laga tonfiskpaj. Allt för att få en så mysig start på helgen som möjligt.

0 kommentarer: