fredag 12 december 2008

Årskrönika 2008

Snart har ännu ett år gått och vi går över till 2009. Sitter här och funderar över allt som har hänt detta år. Året och Januari månad började i Liverpool tillsammans med Danne, svåger och svärföräldrar. En fantastisk resa och även mitt första besök i England. I Ferbruari flyttade vi hit till vår nya lägenhet, vilket nog är något av det bästa vi gjort detta år. Här trivs vi så himla bra. Det jag minns av Mars är så klart våra födelsedagar. Danne planerade en överaskningsfest för mig där massor av vänner var samlade i en välstädad lägenhet fylld av bubbelvin och ballonger. Det var en underbar kväll.
Tror inte det hände speciellt mycket roligt i April. Vet att jag hade min skolpraktik då i hemvården och att jag hade en ganska tung månad med mycket ångest. Sen har vi ju en hel drös med födelsedagar som ska firas denna månad också. Maj däremot minns jag som en väldigt rolig månad. Var iväg på en kryssning med Danne, Axel, Per och Veronica. Sedan var jag hos Karin i Oslo och firade 17 maj, tror det kan ha varit en av de rolligaste festerna jag någonsin varit på. I Juni var jag med Elli i Stockholm och såg Gavin DeGraw, det var så sjukt roligt. Något vi hade längtat efter i flera år som vi äntligen fick göra, och det blev precis så bra som vi hade drömt om! Denna månad var Danne bortrest i Österrike på fotbolls-VM.
Jobbade väldigt mycket under Juli månad men hann även med en vecka i Danmark tillsammans med Danne, hela min familj och mina kusiner. Det var en väldigt lyckad resa och vi fick en hel del sköna dagar på stranden. Augusti var förmodligen den jobbigaste månaden på hela året. Danne och jag hade en rejäl svacka samtidigt som jag jobbade otroligt mycket. Blev även av med mitt jobb i slutet av augusti. Har inga roliga minnen från den månaden. I September var jag trött på att må dåligt att jag bestämde mig för att ta en nystart och satsa min energi på skolan. Åkte på en sista minutenresa till Bulgarien tillsammans med Caroline, vilket var det bästa jag kunde ha gjort i det läget. Jag fick ladda mina batterier och bara glömma allt jobbigt för en stund. En otroligt rolig resa blev det dessutom. Oktober månad var en "hemma-månad" för mig. Jag spenderade mycket tid i min ensamhet och var väl inte direkt den sociala typ som jag annars är. Men man behöver ju det också ibland. November har ju varit höjdpunkten detta år, med min resa till England. Att få de tre veckorna som jag fick där i Southport är något jag kommer bära med mig hela livet. Något av det bästa i mitt liv hittills, absolut! Och nu sitter jag här i December och väntar på att ett nytt år snart ska starta. Jag har börjat trappa ner min medicin och har hopp om att jag i nästa årskrönika ska vara helt medicinfri. Nu ska jag bara se till att ha en underbar jul tillsammans med nära och kära.

Ja, det har väl varit ett ganska bra år ändå!

0 kommentarer: