fredag 1 januari 2010

Mina mål 2010

Här kommer nu mina nya mål för år 2010. Jag går in i det nya året med tro och hopp om att det kommer att bli ett bra år fyllt av kärlek, vänskap, glädje och framgång.




  • Jobba vidare med min ångest
Under år 2009 var jag väldigt nonchalant mot min ångest och tänkte att jag inte behövde arbeta mer med den. Och som ett brev på posten kom den då tillbaka. I år ska jag ta kontroll över min ångest igen. Eventuellt ska jag börja gå i samtalsterapi igen för att få en stöttepelare i mitt arbete.


  • Ge mer tid till min kreativitet
När jag är kreativ och håller på med scrapbooking och kortmakeri så mår jag bättre. Jag behöver få utlopp för min kreativitet och detta år tänkte jag verkligen se till att ägna mycket mer till åt det.


  • Bli mer ekonomisk

Min plånbok har ett ständigt hål i sig och jag spenderar alldeles för mycket pengar på saker och ting som är onödigt. Under 2010 är mitt mål att tänka efter en extra gång innan jag handlar och börja spara undan pengar så fort jag kan.


  • Läsa böcker
Under 2009 tog jag mig igenom 8 böcker, under 2010 ska det bli minst 10 stycken. Jag vill läsa mer, det gäller bara att ta sig tid.



  • Inte skjuta upp saker till morgondagen

Att säga eller tänka "jag gör det sen" är ganska vanligt förekommande hos mig. Det är verkligen inget som jag mår bra av i längden. För självklart är det saker som jag tycker är jobbiga som jag skjuter på, saker som jag sedan ältar tills det är gjort.

  • Bli mer hälsosam och gå ner i vikt

Behöver verkligen detta. Ska. Ska. SKA!

0 kommentarer: