tisdag 28 november 2006

Vara sig själv i alla lägen...

Hur kommer det sig att vissa människor får en att tappa självförtroendet helt? I de flesta situationer kan jag vara mig själv till 100%, och jag trivs med den jag är. Sedan finns det dessa människor som man inte kan vara omkring utan att känna sig mindre värd och man känner hela tiden att man måste anstränga sig för att vara "bra nog". Jag hatar den känslan.
Jag förstår inte varför jag blir så. Jag är framåt, pratsam och glad i vanliga fall. Men runt dessa människor känner jag mig tillbakadragen och nere...

Nu kommer en av dessa människor, dags att avsluta!

3 kommentarer:

Sannan sa...

nämen usch.. sådana människor är jobbiga! Hoppas inte jag är den isåfall får du säga till, lova! :)

Kram och godnatt! :)

Jenny sa...

Klart det inte är du :D

Anonym sa...

Ja, det där känner jag igen....Och du! Läs då mitt boktips till dig Energitjuvar som du läste om på min blogg. Där finns dessa människor beskrivna. Även lite tips på hur du kan försöka tänka för att inte tappa talet ;) Förresten...har du panikångest eller vad? Kram