måndag 17 december 2007

Rensning

Har börjat rensa disverse lådor och skåp för att det ska gå så smidigt som möjligt sen när vi ska flytta. Vi har bara bott här i dryga 1½ år och redan har vi huuur mycket skit som helst. Hur är det för dom som ska flytta som har bott på samma plats i 20 år?? Måste vara en total katastrof. Man sparar på så himla mycket som man lika gärna kan kasta. I mitt fall är det papper, mängder och åter mängder av papper. Vet inte vart allt kommer i från, men det blir en hel del sopkassar fyllda.
Det jag har kommit fram till är att vi behöver mer struktur, ordning & reda. Så nu har jag vart duktig och satt in alla viktiga papper (i alla fall dom jag kunde hitta) i pärmar och till och med sorterat dom efter flikar.

När vi kommer hem från Liverpool får vi ta och rensa ut förrådet också. Det kommer bli ett par vändor till tippen innan allt är klart känns det som.
Men det är inte bara rensning som ska ske, vi måste köpa en hel del till nya lägenheten också. Vi har ju 40 kvadrat extra att möblera sen.
Första prioritet får bli en diskmaskin, sen får vi ta allt vartefter som. Och det ska bli SJUKT SKÖNT att ha diskmaskin!!

Nu måste jag skynda mig att plocka undan. Jag har nämnligen tallangen att göra lägenheten mer och mer stökig vartefter jag rensar undan :)

0 kommentarer: