fredag 28 december 2007

Antiklimax

Nu är julen över. Man planerar så länge med julklappshandel, matlagning, dekorationer och gud vet allt. Vips, sen är det slut. Det blir ett grymt antiklimax.
Julafton var jättemysig. Först öppnade jag och Danne våra klappar till varandra under granen på morgonen. Sen åkte vi vidare hem till mina föräldrar och åt julfrukost, jullunch och öppnade klappar. På eftermiddagen bar det av ut till Skogstorp och svärföräldrarna. Vi var otroligt många och det var rörigt men mycket mysigt!
Fick många fina klappar under dagen:
- Doftljus & Ljushållare till mitt nya badrum
- Handdukar
- Ladies Night-Dvd:n
- Pengar
- Presentkort på H&M
- Popcornmaskin
- En mjukdjursgris (ska det symbolisera något?)
- Handväska
- Mascara
- Scrapbooking-prylar
- Boken "Varför växer gräset?"
- Duschtvålar och sånt
- Halsband
Mycket nöjd blev jag :)

Danne fick också en massa bra klappar. Bl.a en massa saker till baren i nya lägenheten! Sen fick han också Prison Break Säsong 2, Pengar, Brödrost, Underkläder, Boken "1001 Cocktails" och annat som jag inte kommer på just nu!

Vi var ute på krogen på juldagen och samma natt vaknade Danne och började spy förfärligt på toan. Jag trodde han hade fått för mycket alkohol i sig men det visade sig vara vinterkräksjukan. Fy fan vad han har mått... Feber, magkramp och säkert spytt 30 gånger. Idag mår han lite bättre, han har inte spytt mer som tur är... Bara att hoppas att inte jag blir sjuk nu inan vi åker till Liverpool i övermorgon och att han mår helt bra då. Men han lär ju ha smittat ner några på krogen den natten...Så, var du på Lotus på juldagen och vaknade med vinterkräksjukan dagen efter så var det bara en elak julklapp från sambon min!

Jag är krasslig och har lixom ingen ork i kroppen. Försöker serva Danne så mycket som jag kan och måste hinna städa och tvätta innan vi åker. Puuh.

Bar att käma på och hålla tummarna för att vi är friska på söndag!

0 kommentarer: