söndag 3 februari 2008

Packa hit och städa dit

Nu är det ungefär tre veckor kvar tills det bär av. Eftersom jag aldrig har flyttat mellan två lägenheter så är jag aningens förvirrad (att flytta hemifrån var ju hur lugt som helst, ingen flyttstäd, packa i lugn och ro etc.). Jag försöker att packa ner det som vi inte kommer behöva använda innan flytten, så so överflödiga saker i köksskåpen, dvd-filmer, böcker, förrådet... Men det känns som att jag inte riktigt har koll på någonting. Känner mig sjukt stressad inför flyttstädningen sen. Har därför grovrengjort spis, ugn och badrum för att det ska bli lättstadat sen när vi väl flyttar. Mitt största dilemma just nu är hur jag ska paketera finporsline och alla fina glas. Känns inte bra att lägga ner i kartonger när jag vet vilka som ska vara bärhjälp vid flyttdagen ;)
Förrådet i nya lägenheten är redatomt nu i alla fall. Så vi kan när som helst börja lassa över grejer dit, skönt att inte behöva ta allt sen!

Nu ska jag lägga mig och glo på Vänner säsong 10! Ligga här och skratta för mig själv! :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag googlade runt efter en Mia Törnblom bild för några dagar sedan, och ramlade in på ett äldre inlägg på din blogg :) Har läst lite tillbaka här och kommer fortsätta. Ha det!