måndag 22 september 2008

Förklaring

Efter återkommande frågor om varför denna bloggdöd plötsligt infunnit sig känner jag att jag ska komma med en förklaring.
Jag har haft några riktigt tuffa månader bakom mig. Ett förhållande som varit på bristningsgränsen, jag har förlorat mitt älskade jobb och en förlust av en väldigt nära vän. Detta har tillsammans gjort att bloggen inte direkt har varit intressant. Varför skriva när man bara har tråkigheter att skriva om? Ibland kan det vara skönt att skriva av sig, men inte under denna period.

Mitt förhållande har stabiliserat sig, tack och lov.
Mitt jobb har jag gråtigt färdigt över.
Och min "vän". Jag har helt enkelt accepterat att det inte var en riktig vän.

Att ta sig dit jag är idag hade aldrig gått utan Caroline. Vi mådde båda skit och kände att vi inte orkade med mer. Några groggar senare hade vi bokat en resa, och 14 timmar efter det stod vi på arlanda med packade resväskor och undrade hur i helvete vi hamnat där. Men det var nog den bästa impuls jag någonsin fått i hela mitt liv. Jag är så glada att vi följde den.

Vi spenderade en vecka i Bulgarien med fantastiskt väder, god mat, mycket skratt och massor av minnesvärda upplevelser. Vi lämnade allt jobbigt hemma och bara samlade på oss en massa ny energi.

Sedan jag kom hem förra veckan har allt sett annorlunda ut, lite ljusare. Jag har bestämt mig för att lägga min tid på skolan och bara försöka må bra. Livet är för kort för att hålla på och gräma sig över saker man ändå inte kan göra något åt.

Så, nu vet ni varför bloggdöden infann sig här. Kanske är detta början på en återuppståndelse?

0 kommentarer: