tisdag 30 september 2008

Vinterjacka-shopping

Ny har jag (miss)lyckats igen med att vända på dygnet. Sover på dagen och vaken på natten. Kunde inte somna förän halv 5 i morse och slet mig upp ur sängen vid 14-tiden idag. Varför gör jag alltid så? Otroligt jobbigt när det ska vändas tillbaka.

Har varit i Vingåker idag på Factory Outlet med sambo och svärmor. Hade aldrig varit där tidigare och det var verkligen mycket större än vad jag fått för mig. Hur mycket kläder som helst att titta på! Eftersom jag beslutat mig för att vara sparsam gick jag med tunnelseende förbi alla vackra kläder och fram mot jackorna för att hitta årets vinterjacka. Valde för en gångs skull varmt och bekvämt framför snyggt. Inte för att jackan var ful, men det fanns ju sååå många snygga kappor där som jag hade frusit halvt ihjäl mig i under vintern. Danne röstade för en hemskt knallrosa variant, jag bojkottade ganska snabbt den rösten och valde en vit. Mycket bättre.

I skrivande stund är jag emellan två omgångar av alfapet. I perioder snöar jag totalt in på det där spelet. Blir nog sittande där till ögonlocken fått lite tyngd i sig.

0 kommentarer: