söndag 5 juli 2009

En kanonhelg!

Det har varit, och är, ganska mycket jobbigt omkring mig och Danne just nu. Men trots detta har vi haft en av de bästa helgerna på länge. I fredags var jag uppe hos grannarna på deras lilla fest och hade en riktigt bra kväll efter en dålig dag. Satt och pratade med deras vän Tobbe i flera timmar... en otroligt härlig, rolig och kunnig människa. Vi hade många intressanta samtal. Igår, lördag, så var vi ute vid Ekängen och spelade minigolf. Det tog en hel del tid eftersom vi var ett gäng på nio personer. En del av oss gick senare hem till oss för att ta några kalla öl och spela sällskapsspel.

Idag har vi varit i Vilsta med Kull, Fia och Per för att spela frisbee-golf! Det var riktigt roligt men kämpigt bland alla buskar, backar och snår. Det blev ganska mycket av den varan för min del eftersom jag inte direkt är en hejare på frisbeekastning. Jag gick säkert dubbelt så långt som alla andra. Tre timmar tog det totalt och jag hamnade sist på resultatlistan, men vad gjorde det! Vi firade med glass allihop! Nästa gång vi spelar så ska jag ta med mig kameran ut i skogen så ni får se hur det ser ut och fungerar.

Efter frisbeegolfen var vi alla hungriga så vi åkte hem till oss och grillade. Kotletter, fläskfilé, egen klyftpotatis, fetaostsallad och fias mumsiga tzatziki! En kanonmåltid! Nu har vi nyss avrundat kvällen med lite mer sällskapsspel.

Jag har verkligen tagit vara på den här lediga helgen känns det som... men speciellt utvilad är jag inte :) Nu ska jag jobba de två kommande helgerna så det kändes som att jag behövde göra en massa roligt och socialt nu när jag hade chansen.

Nu ska jag strax krypa ner i sängen och försöka att inte tänka på allt jobbigt som sker i familjen, att min laptop är trasig och att jag ska jobba jättemycket denna vecka. Nej, jag väljer nog att tänka på hur rolig helgen har varit.. och på att jag älskar min Danne så otroligt mycket...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där! Dags att blogga va!!! Du vi får ta och höras så vi kan boka in våra visningar!

Kram L