måndag 26 mars 2007

Paus, tack.

Allt detta födelsedagfirande börjar gå oss på nerverna. Stressa med städning, jobb, ordna fika och va trevlig mot gäster är roligt första gången. Nu är det inte roligt längre. Jättetrevligt var det att fira min födelsedag ute på havet. Sen har vi haft min gudmor, farbror och deras fyra barn här i fredags. Och idag hade vi min & Dannes familj här. Då är vi uppe på tre firanden redan nu. Sen kommer Dannes syster och hennes familj och firar oss nu på onsdag. Och torsdagen, Daniels födelsedag, ska vi på middag för att fira honom. Och slutligen, Lördag, då alla våra vänner kommer hit på partaj. Ja, vad ska man säga? Sjätte gången gillt?
Nästa år får vi satsa på att alla släktingar ska komma samtidigt. Det blir trångt, jobbigt och sjukt varmt (om vi bor kvar här), men huvudsaken är att när det väl är över... då är det verkligen Över!
Och är det är så här intensivt hela tiden blir man irriterad. Och tyvärr går det ut på den man har närmast sig. Just därför har jag och Danne det lite jobbigt just nu, vi behöver paus från varandra litegrann. Detta umgås-med-varandra-24-timmar-om-dygnet-systemet är inte roligt.. Man blir ju galna på varann.

Imorgon kväll är det fördrinkar på Grappa och sedan middag på Mulligan. Allt för att tacka av min ex-chef. Alla kommer från både city- och tuna-butiken. Det lär bli riktigt trevligt. Och Danne ska umgås med sina vänner och planera någon form av start på fiske-säsongen. Precis vad vi behöver, lite tid med våra vänner. Vi skulle behöva sakna varann riktigt regält ett tag. Vi blir inte osams på det viset att vi bråkar, men man irriterar varandra. Småsaker. Irriterande skitsaker. Usch.

Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på senaste avsnittet av Greys Anatomy innan det är dags att krypa till sängs. Är ledig imorgon och på tisdag, mycket nice.

Och till sist en liten hälsning: Ha en riktigt trevlig resa nu Sanna! Prata mycket spanska och ta mycket kort på allt roligt du ser :)

0 kommentarer: