torsdag 15 mars 2007

Utmaning

Blev utmanad av Sannan.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag får ofta budskap i mina drömmar. Jag kan få veta om någon mår dåligt, är ledsen, arg eller lycklig. Nio gånger av tio stämmer det med verkligheten. Och den tionde gången tror jag personen i fråga bara inte vill inse det :)

2. Jag kan skapa illussionen av att snurra tungan 360 grader. Alltid lika roligt när andra försöker härma. Något min mamma lärde mig under mina barndomsår.

3. Jag spår i tarotkort. Har dock lagt det på is lite det senaste året. Blev rädd när det stämde FÖR bra. Jag spår dock inte alla människor, bara dem jag vet kan hantera det. Många missbrukar dessa saker.. Och ja, jag tror verkligen att det fungerar.

4. När jag är ute och går i mörkret skrämmer jag alltid upp mig själv med vad som skulle kunna hända. Massa skräckhistorier om mördare, våldtäktmän osv... Det slutar nästan alltid med att jag springer sista biten hem.

5. När jag var 6 år berättade jag för min mamma om när jagvar hemma hos min gammelmormor. Jag beskrev hennes lägenhet och sa att vi satt vid en sekretär och kollade på foton. Mamma ringde upp min mormor och frågade vad gammelmormor hade haft i sin sekretär och mycket riktigt var det fotografier. Det är väl inte något konstigt med den här historien i sig... ...Förutom att min gammelmormor dog 2 år innan jag föddes... Scary.

6. Jag missbrukar mineralvatten. Dricker det jämt och hela tiden. Loka Päron & Vichy Nouveau mango/papaya är favoriterna.


Jag skickar vidare denna utmaning till Karin, Marcello & Johanna

1 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Är det mig Johanna du utmanar? (kulan)