måndag 19 mars 2007

Romantiken flödar


En lång och skön ledig helg är näst intill slut nu. Men den har varit underbar.

I fredags åkte jag, Danne, Axel & lillebror upp till Gävle för att se på hockey. En grymt spännande match mellan Brynäs och HV71 som lyckligtvis Brynäs vann. En mycket trevlig kväll med hög spänningsnivå.


Lördagen, min födelsedag, väcktes jag av min älskling med skönsång och en stor bricka med 21 värmeljus på. Mysigt. Fick presenter, frukost och en väldigt mysig start på födelsedagen. Klockan 16:05 befann vi oss på tågstationen och Silja Lines buss kom och hämta upp oss. Det var jag, Danne och två stycken till på hela bussen!! Haha! Så där satt vi och käkade popcorn, drack öl och diggade till lugna favoriter på radion.Som tur var fanns det mer människor på båten sen :)

Började med att äta buffé. Mumsigt värre. Sen drack vi goda drinkar, shoppade taxfree, spelade bort massor av euros och partajade ändra fram till klockan 4 på morgonen. På grund av blåsten blev det stundvis en väldigt gungande resa, men det gick över!
Fulla finnar och kedjerökande ryssar fanns det lite för mycket av. När det sjöngs kakeoke till finska tangos höll vi oss på ett däck väldigt långt därifrån!
Söndagmorgonen var seg, men den mycket goda frukosten räddade morgonen. ännu en trevlig dag ombord på båten och ett konstaterande om att födelsedagen varit väldigt lyckad!

Idag är det den 19e mars och jag och min älskling har varit ett par i 2 underbara år. Har fått finfina blommor och jag är mer kär än någonsin!! :)

0 kommentarer: