onsdag 9 maj 2007

Arbetande kvinna

Jag fick jobbet! Har skrivit på papper för ett halvårs provanställning. Imorgon börjar min första anställda dag och det ska bli riktigt roligt!
Lite jobbigt att all kost ingår i anställningen. Grymt god mat och grymt onyttigt; det mesta är antingen sött, fett eller friterat. Hela tiden får man frågan om man är hungrig. Jättegulligt av dem, men jag ska ju gå ner i vikt juh! Jag får helt enkelt visa karaktär och fortsätta tacka nej :)
Ska bli riktigt roligt när jag kommer in i jobbet ordentligt. För tillfället försöker jag lära mig de olika rätterna (inte det lättaste då alla har långa och konstiga spanska namn), vad alla bort har för nummer, kassan och baren. Puuh! Det kommer nog ta ett tag till men kassan och bordsnumren börjar sakta men säker att falla på plats. Det krångliga är ju när folk ska betala med presentkort och rekvisitioner. Och när folk frågar mig svåra frågor om maträtterna. Men det kommer väl till mig snart det med.
Luncherna är mycket lättare att jobba. Dels för att det inte finns några bordsnummer utan att varje kund får ett nummer på sitt kvitto för sin måltid och dels för att det inte säljs så mycket alkohol. Jag är sämst på viner och ölsorter har jag märkt, måste plugga på.
Jaja, nu ska jag inte uttråka mina läsare med mer jobbinfo. Hur som helst, grattis till mig!

0 kommentarer: