onsdag 2 maj 2007

Valborg

Valborg spenderades tillsammans med Daniel, Linda, Julle, Alvin och en del andra släktingar ute i Vilsta. Eller vi var där någon timme och kollade in brasan (som typ hade brunnit ned efter en timme). Valborg har blivit skamligt dåligt, det kan väl inte bara vara så att allt känns så mycket bättre när man är liten?
Ett exempel: Alvin och Julle var jublande glada över att få fiska fiskedamm. Upp kommer varsin godispåse från karamellkungen och ungarna ser överlyckliga ut. Ivrigt sliter de upp påsarna för att se va de fått för roligt. Alvin fick en liten liten tavla och Julle fick en klädhängare...! That's it! Om inte jag minns helt fel fick man bra mycket roligare påsar när jag var liten. Barnen ska ju inte bli besvikna, lägg i en liten sketen balong och en tablettask istället.... inte nåt skit ni fått mängdrabatt på hos ÖB (inget ont om ÖB).
Nog om det.
När det blev allt för kallt drog vi oss hem Danne och jag. Vi var som frusna isbitar och bäddade en mysig säng på golver i vardagsrummet så vi kunde ligga och mysa och titta på TV tills vi somnade. Härligt.

Igår var det semifinal i Champions League. Liverpool - Chelsea. Helt sjukt spännande match. Till och med jag glömde bort att andas, då vill ni inte veta hur dte kändes för sambon min. Det blev förlängning....och straffar. Tack vara en guld värd målvakt i Liverpools mål kunde de gå som segrare efter denna långa, långa rysare. Pust.

Långpromenad med Elli var det som stod på dagens schema. Vi gick ut till Ärsta, där hon har sin häst, i grymt rask takt. Skönt att komma ut lite på landsbygden, känna stallukten och få klappa på de fina fölen. De stora travhästarna slänger mig dock precis vart de vill när jag försöker hålla i tyglarna! Grymt skönt var det!

En annan, helt sjuuuk, sak som hände idag var att jag fick ett telefonsamtal. Det var han som serverade oss på Papas Tapas förra veckan. Jag frågade om det had eblivit något fel på notan eller så. Han fattade typ noll av vad jag pratade om. Han hade tydligen hittat mig hos arbetsförmedlingen och undrade om jag ville komma på abetsintervju imorgon :) Jag har sån jävla flyt alltså. Hur ofta händer det? Att jobben söker upp en själv! Ska bli gryt kul att se om det är något för mig, och om jag är något för dem. Som tur var kom han ihåg vem jag var närjag förklarade att vi var där och åt häromdagen! Det känns ju lite bra i alla fall :)

Wish me good luck!!

0 kommentarer: