söndag 6 januari 2008

Home Sweet Home

Resan till Liverpool har vart fantastisk! Vi har haft hur roligt som helst och upplevt och sett en massa. Det bästa från resan var följande:
- The Beatles-museet
- Stämningen på The Kop
- Touren på Anfield

Jag älskar staden Liverpool, fast den är stor känns det som att man är i en liten by hela tiden. hjärtat i staden är så otroligt stort. Skulle kunna bosätta mig där och jag kommer definitivt att återvända.
Det enda jag inte kan stå ut med är matkulturen i landet. Fy fan va flottigt dom äter hela tiden. Inga grönsaker, inga såser och pommes till allt! Ja jag menar verkligen allt. När jag beställde lasagne på en restaurant fick jag frågan om jga ville ha "fries or garlic bread?" till. Herregud, vem äter lasagne med pommes?!

En bra resa. Men som alltid - borta bra men hemma bäst!

0 kommentarer: