tisdag 11 mars 2008

Fel-fel-fel

Idag fick vi hem vår nya dator, äntligen en bärbar! Nu kan jag sitta i lugn och ro och plugga även om Danne har fotbollskväll eller vad det nu kan tänkas vara.

Jag är jag sjukt fascinerad över Stieg Larssons första bok i trilogin. Hur kan man komma på en sådan berättelse? Hur kan man dikta ihop alla dessa personer och personligheter? Jag kan bara anta att han har tagit hjälp från personer han själv mött i sitt liv och sen utvecklat dom i böckerna... men ändå! Jag ser väldigt mycket fram emot slutet av boken och att sedan läsa vidare i dom andra två böckerna. Jag har ännu inte riktigt förstått mig på den första bokens titel: "män som hatar kvinnor". Men antar att förklaringen kommer inom kort.

Imorgon ska jag jobba mellan 12:00-17:00. Bara ett kort inhopp på grund av ett personalmöte av något slag, men bättre än ingenting! Sen måste jag försöka hinna plugga imorgon också...

För övrigt så har inte denna kväll varit allt för lyckad. Danne hann inte äta innan sin fotbollsträning så jag lovade att göra stuvade makaroner och köttbullar till han kom hem. Sen skulle jag baka muffins till födelsedagarna också. Men såklart går en proppjävel så spisen slutar fungera precis när köttbullarna var färdigrullade. Vi skulle byta proppar med varandra för att få igång spisen, men sen gick det inte att skruva i dom igen för att gängorna är slitna.. så där stod vi utan el i hela huset och försökte få i dom.
Det tog cirkus 1½ timme att få dit propparna igen och då hade vi i alla fall inte fått spisen att fungera. Vi tog smörgåsar och nöjde oss med det.
På något konstigt vis fungerar ugnen ändå, så jag stoppade in mina smaskiga chokladmuffins och ja... glömde ta ut dom i tid... dom blev brända i kanterna och smakade inte alls speciellt gott...
Därefter insåg vi att det inte var rätt kväll att försöka uträtta saker på. Dessutom har jag ont i min vänsterarm, som jag alltid får när jag har har spänt mig över något. Värker något sjukt mycket ända ut i fingerspetsarna och ner över halva ryggen. Så jag tror att jag lägger ner verkstaden för idag och går och kryper ner bredvid älsklingen min. God natt!

2 kommentarer:

Sannan sa...

spisen är troligtvis 3-fas och då kan ugnen funka fast inte spisen fungerar =)

kram kram

Fröken Fräken sa...

Hahaha, jag är inte ett preggo :) Jag bara spekulerade..