onsdag 26 maj 2010

Reseshopping

Jag har varit och storshoppat på Apoteket inför resan. Min medicin skulle hämtas ut, plus åksjuketabletter, turistmagetabletter, tryckutjämnare till flyget och bodylotion (hittade äntligen en med shimmer i!).

Jag är lite orolig för mina öron denna flygning. Som jag nämnde någon gång för länge sedan så är mitt ena öra fortfarande förstört efter resan till Kreta. Av någon konstig anledning fick jag vätska bakom trumhinnan och en förjävlig smärta som inte ville sluta. Nu har jag inte ont, men vätskan är kvar och det är sus i örat och nedsatt hörsel. Måste vänta till i höst innan dom kan operera örat... Vill inte ha ont denna gång! Man förhoppningsvis kan det väl kanske tryckas tillbaka denna gång.. om det nu går.. Har i alla fall köpt de här tryckutjämnarna nu så att jag kanske inte får så ont som jag brukar få.

I övrigt så tror jag att jag har det mesta fixat inför resan. Endast lite pengaväxling som återstår. Och det är väldigt skönt att jag inte måste växla så mycket pengar eftersom att vi åker All inclusive. Det enda jag behöver pengar till är lite shopping och om vi ska göra någon utflykt.

Jag längtar verkligen till vi ska åka nu. Jag behöver semester.. Vila, sol, god mat, drinkar och inte en hushållssyssla så långt ögat når... njutning helt enkelt! Nu har jag bara fyra arbetsdagar kvar.. men just nu vet jag inte ens om jag kan jobba imorgon.. har så fruktansvärt ont i magen. Känner mig trasig! Men jag ska ta de lugnt någon timme till och se om det blir bättre innan jag tar ett beslut.

0 kommentarer: