måndag 13 augusti 2007

Hemmafru

Kan inte sova.. Alltid när jag är arbetslös så infinner sig en tung känsla av sysslolöshet och rastlöshet. Måste aktivera mig hela tiden, kan liksom inte bara sitta still och se på en film eller så... då känner jag mig så oviktig på något vis. Så det blir ju i alla fall kliniskt rent här hemma. Väl-dammat på alla hyllor, diskfritt i köket, undanplockat överallt... ja, jag har till och med rensat och städat i skafferiet. Sen blir det en hel del matlådor gjorda, men det är inte mer än rätt nu när karln min försörjer mig :)

Har börjat fundera seriöst över om jag ska mig in i skolans värld igen. Bli det jag alltid velat... skolfröken! Men 3½ år känns lite tufft... Hittar jag inget jag trivs med snart så är det ändå värt det så länge jag sen kan jobba någonstans där jag verkligen trivs. Vi får se hur det blir, ska titta lite närmre på det nu i veckan.

Näe, nu börjar klockan närma sig 3... lika bra att försöka somna nu så jag inte sover bort hela dagen imorgon. Måste ju hina städa lite ;)

Natti natti!

0 kommentarer: