fredag 10 augusti 2007

Tro inte - vet!

Sjukdomar överallt. Och då pratar jag inte förkylningar. Känner mig fullständigt omringad av dem. Och det som alla dessa människor har gemensamt är att alla har läkare som säger "vi tror att..." och "förmodligen så..". Hur i helvete kan de stå och tro. Varför inte istället vara ärliga och säga "än så länge vet vi inte vad som orsakar detta, men vi ska göra allt för att ta reda på det så fort som möjligt"?
Jag har noll förtroende för den svenska sjukvården. I alla fall för den i Eskilstuna. Och tro mig, jag har all rätt på min sida till att känna så. Om jag skulle berätta om mina erfarenheter av det där stället skulle ni tro att jag hittade på. Önskar i och för sig själv att jag gjorde det.
Det kommer bli en tuff tid framöver. Men det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa vidare.

0 kommentarer: