söndag 27 januari 2008

Tankspridd

De senaste veckorna har varit jobbiga. Jag oroar mig för olika saker hela tiden vilket leder till ångest. Känner mig bara sjukt nere utan att egentligen veta varför. Blir så otroligt trött av det, skulle kunna sova i pricip dygnet runt. Vill bara dra täcket över huvudet och hoppas på att drömma härliga drömmar istället.
Förstår inte varför jag ska få mina olika "perioder" hela tiden. Ibland kan jag inte sova alls, ibland vill jag inget annat än sova... Jättejobbigt när man är en person som påverkas väldigt negativt av sömnstörningar.
Jag blir inte rolig att umgås med och framför allt inte rolig att bo tillsammans med. Inte så att jag blir arg och sur, men jag sitter hela tiden i min egna lilla värld och hör inte ens när folk tilltalar mig. Sen blir jag tankspridd och glömmer allt hela tiden... jag kan börja prata och glömma bort vad jag skulle säga mitt i meningen, jag åker till affären utan plånbok, jag tappar bort mina nycklar typ 25 gånger om dagen, jag går in i köket för att hämta något men har ingen aning om vad när jag kommer in där...
Stör mig något oerhört på mig själv för tillfället.

Men jag är väl inte värst i alla fall. På De tankspriddas riksförbunds hemsida kan man läsa om personer som berättar vad dom gjort. Det värsta jag läste var nog ändå om snubben som tog bussen till bilbesiktningen (!!!). Där ligger jag i lä.

Denna bok skulle passa mig som handen i handsken:

0 kommentarer: