måndag 7 januari 2008

Vägskäl

Det känns som att väldigt många omkring mig, inklusive mig själv, har kommit till någon plats i livet där det är dags för att på ett eller annat sätt bestämma sig för vad man vill göra med sitt liv. Åren bara tickar förbi och ibland känns det som att man bara står och trampar vatten. Snart flyttar vi till vår nya lägenhet och det känns i alla fall väldigt skönt. Vi får en nystart känns det som!
Jag är dessutom väldigt trött på att jobba på timmar överallt hela tiden. Det skulle vara så skönt att ha sitt schema klart och veta vart man ska varje dag. Jag trivs otroligt bra där jag jobbar nu på äldreboendet, men jag kommer aldrig kunna få fast jobb där när jag inte har undersköterskautbildning... Suck...
Jag måste ta reda på vad det är jag vill egentligen... vill jag plugga vidare och satsa på det? Vill jag dra utomlands och jobba? Vill jag hitta ett fast jobb här?

0 kommentarer: