torsdag 5 juni 2008

Gavin min älskling!

Dagen igår var helt sjukt bra. Vi hade hur fint väder som helst och allt blev bara helt strålande! Vi anlände i Stockholm vid 2-tiden och vandrade omkring i gamla stan bland kullersten och mysiga butiker. Sen åt vi såklart mjukglass i solen också.
När vi hade gått oss trötta i benen och hade fullt med skavsår på fötterna slog vi oss ned på en tapas-restaurang mitt i stan. Vi drack kalla cider och njöt av den perfekta värmen som var i skuggan.
När det sedan började närma sig konserten så tog vi oss till Berns salonger. Vi satte oss uppe på verandan och tog varsin drink innan det var dags att börja köa in till konserten. På bara några minuter blev kön jättelång, och till slut så slingrade sig dom runt i hela parken. Vi som trodde att det inte skulle bli så mycket folk!! Som tur var stod vi långt fram vilket också resulterade i att vi stod på andra raden från scenen sen när allt drog igång.
Och vad kan man säga om Gavin Degraws konsert? Ja, vad kan man inte säga egentligen! Det var fantastiskt, brilliant, underbart, bäst!! En sjukt bra blandning av nya albumet och det gamla. Publiken sjöng med och stämningen var helt klart hög. Höjdpunkten på kvällen var absolut när Gavin stället sig uppe på sitt piano och ber publiken vara tyst. Och det blev det, inte ett knyst hördes. Han tog bort sina öronsnäckor och la ner sin mikrofon. Sedan sjöng han, ackapella, inför oss alla. Det enda som hördes i hela lokalen var Gavins stämma (som faktiskt låter ännu bättre då). Jag, och många till fick gåshud. Det var helt sjukt bra. Jag får gåshud bara jag tänker på det nu.
Både jag och Elli glömde tyvärr att ta med oss kamera. Men jag pratade med en tjej efteråt som skulle skicka sina bilder på mail till mig. Så om dom kommer, då lägger jag upp dom här på en gång!!

0 kommentarer: