söndag 1 juni 2008

Drömmer mig bort

Det känns skönt att ha jobbat hela helgen, behöver ju alla pengar jag kan få nu under sommaren (och annars med för den delen). Ska jobba natt på nationaldagen så det blir en väldans lugn studentfest för min del. Men nattarbete borde passa mig utmärkt!
Imorgon har jag en helt ledig dag. Ska försöka städa av lite, men annars hade jag inte tänkt att överanstränga mig direkt :) Nu när det är så varmt hela tiden så kan jag inte ta mina ständiga bad som alltid brukar förekomma om dagarna. Är ju redan totalt överhettad hela tiden. Och kalla bad är då inte min melodi.

Jag känner mig glad just nu. Solen tar verkligen ut det bästa ur människor! När det är soligt och varmt så blir inte saker och ting så jobbigt, allt går lite lättare än när det är grått ute. Och när jag är glad blir jag såå himla shoppingsugen (det blir jag i och för sig även när jag är deppig). Vill köpa kläder, böcker, inredning, ALLT! Men jag har ju inga pengar! Attans också!

OM jag hade haft massvis med pengar just nu så skulle jag se till att få allt i ordning här i lägenheten, vi saknar ju fortfarande en del grejer eftersom det är så mycket större än den förra. Jag skulle tapetsera om i sovrummet, köpa tavlor till alla rum, nytt bord till tv-rummet, massvis med ljuslyktor och annat mys! Och så skulle jag göra badrummet jättemysigt! Ja, drömma får man väl göra...

0 kommentarer: