onsdag 8 april 2009

Update

Som jag skrev tidigare så har jag börjat sätta mig in i Feng Shui. Detta har gjort att jag har ett enormt sug efter att rensa och städa överallt hela tiden. Och fy tusan vad jag har rensat! Hittills har det blivit en hel del sopsäckar och kartonger med grejer som åkt ut. Har rensat allt från förråd och garderober till sminkskåp och lådor. Det är faktiskt otroligt skönt att bli av med allt skit som bara ligger och skräpar. Saker som man sparar på "bara för att", men som man i själva verket aldrig någonsin kommer att få nytta av igen.

Det har börjat arta sig väldigt bra på övervåningen, tar den först. Här nere är det då mer som en katastrof eftersom det är här jag lastar alla kassar och kartonger som vi sen ska köra till tippen. Men när allt är klart så kommer det att bli kanon! Det var otroligt skönt att ta itu med förrådet, man kom knappt in där.

Nu har både jag och Danne legat sjuka i några dagar och jag har inte orkat göra så mycket. Men kommer snart med nya krafter igen. Har dessutom fått ihop 4 kartonger fyllda med kläder och prylar som jag ska sälja. Jag och Ida ska boka ett bord på en loppis så småning om. Känns ju så dumt att kata saker som någon annan faktiskt kan få nytta av.

Jag har även en VÄLDIGT glad nyhet att dela med mig av. I sista stunt löste sig ekonomin för mig! Jag har fått sommarjobb i 8 hela veckor på ett äldreboende. UNDERBART! Där försvann en hel del ångest från mig kan jag lova. Det blir ju inte så mycket ledig tid under sommaren då, men hellre har jag det så.. för utan pengar så skulle jag ändå bara må dåligt. Jag kommer att börja midsommarveckan men ska gå introduktion nu i April.

Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på champions league, Liverpool - Chelsea! Skulle egentligen ha varit på O'learys och tittat, men jag känner mig inte tillräckligt pigg. Danne gick iväg, hoppas att han slipper må dåligt! Men jag ligger hellre här och tittar på fotboll med tända ljus och en skål mango. Det är väl så man tittar på fotboll?;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig att rensa..det har jag gjort till och från nu hela vårvintern. Min Johan åker till England den 17..för att titta på Fotboll..inte alls intresserad så det kan han roa sig med:):). Önskar dig en Glad Påsk! Mågottkram

Jenny sa...

Ohh jasså.. vart ska han? Vilken/vilka matcher ska han se? Glad påsk!