måndag 27 april 2009

Uppföljning mål 2009 - #2

Jag tänkte att det var dags att göra ännu en uppföljning av mina mål för 2009, så att dom inte glöms bort. Jag tar det mål för mål, så ska vi se hur det går.

Bli bättre på att vara närvarande för stunden
De senaste månaderna har jag faktiskt inte kännt mig onärvarande alls. Jag är absolut bättre på detta och jag hoppas att det kommer att fortsätta så framöver också. Det är skönt att inte "fasta" i sin egna lilla värld hela tiden.

Läsa mer böcker
Jag har läst två böcker i år, hittills, och det är på tok för dåligt. Jag vill läsa mer och måste verkligen bli bättre på att ta mig tid till det. Ska ta med mig en pocket till Kreta på torsdag!

Bli färdig undersköterska
Jag blir inte färdig till sommaren som jag hoppats på. Det är några kurser kvar som inte hinns med. Om jag blir färdig över huvud taget kommer då att avgöras i höst när jag får veta om jag kommer in på Beteendevetenskapliga linjen på högskolan. Om jag kommer in där så hoppar jag undersköterskautbildningen.

Få ett fast jobb
Det är fortfarande ett av mina största mål, men om jag kommer in på högskolan så kommer jag att skjuta på detta igen. Jag har dock fått ett sommarjobb som jag är överlycklig över. Men som sagt, detta är ju ändå slutmålet med utbildningar och sånt.

Minska min medicin
Det går bra! Jag har gått ner från 40 mg till 20 mg och under sommaren ska jag gå ner till 10 mg. Förhoppningsvis är jag medicinfri till årsskiftet!

Lägga ner mer tid på mitt förhållande med Danne
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga här. Det har varit väldigt mycket den sista tiden. Men nu är han arbetslös också och vi kommer att ha mer tid tillsammans. Jag ser fram emot sommaren..

Bli mer hälsosam
....

Inte negativisera tillvaron
Mycket bättre, numer så tänker jag ofta efter före istället för att bara slänga ur mig negativa saker. Ibland när jag tappar spåret så påminner Danne mig, det är kanon!

0 kommentarer: