onsdag 14 april 2010

Själsfränder

"Själsfränder är två individer som är förutbestämda att vara tillsammans för evigt. Vi har alla en själsfrände, någon som vi alltid har väntat på att träffa och som vi hoppas att till slut få dela resten av vårt liv tillsammans med."


Kan detta stämma? Kan det vara så att det finns en människa som är ens själsfrände? 2 personer av nästan 7 miljarder som är ämnade för varandra? Om det skulle stämma... vad är då oddsen på att man någon gång skulle träffa sin själsfrände?


Jag kan inte tro på detta.. jag tror att vi har många självfränder, och kanske har man till och med turen att träffa fler av dessa under sin livstid. Det tror jag. Det vill jag tro. Det väljer jag att tro.


Citatet ovan låter vädigt vackert vid första anblick, men när man sedan tänker på det så kommer det tragiska fram i det hela. En människa, en endaste människa... skulle det då vara en människa som kompletterar en på alla olika plan i livet? Mentalt, fysiskt, själsligt.. överallt!
Vad tror du?



1 kommentarer:

Linda Vold sa...

Jag tror att man kan ha fler själsfränder! Jag tror inte att man är ämnade att leva tillsammans för resten av livet bara därför! Jag har en soulmate som jag inte lever tillsammans med. Att vara soulmates innebär inte att man måste vara förälskad i den personen, men det är ju vad jag tror...puss