måndag 23 april 2007

Drömmar

Varför måste jag påverkas så mycket av vad jag drömmer? Hade en väldigt knasig och obehaglig dröm under natten som var. Vaknade flera gånger... och när jag somnade om kom jag hela tiden tillbaka till drömmen igen. Och idag har jag gått och mått halvdant hela dagen. För det mesta älskar jag mina drömmar som nästan alltid ger mig bra svar på allt, men ibland gör de mig bara mer förvirrad. Förstår ingenting.
Folk säger att "det är bara en dröm", men så fan heller. Jag tror att drömmar har en mening eller beror på någonting. Nästan alltid är de kopplade till vad man gjorde dagen innan eller något man har planerat. Men jag tror även att det är i våra drömmar som vi ofta kan se saker i klarhet.. Hur som helst så var det inte roligt denna gång och jag drar mig för att gå och sova nu, rädd för att samma dröm ska återkomma...

Imorgon är min anställning slut och jag är officiellt arbetslös. Dessa saker måste jag ta itú med imorgon:

  • Besöka arbetsförmedlingen
  • Lämna tillbaka de sista sakerna till ex-jobbet
  • Ringa min A-kassa
  • Tvätta

Om jag glömmer någon av dessa punkter så kommer det innebära stor katastrof för mig och för Dannes tvätt :)

Nu ska jag väl ta mig mot sängen.. får lägga mig och hålla om Danne så kanske jag slipper hemska drömmar! Godnatt mina vänner!

0 kommentarer: