tisdag 3 april 2007

Utmaning

Läste denna utmaning på Johannas blogg och tar itú med den direkt!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Cubakrisen, storpolitisk kris 1962, se Kubakrisen", ur boken Vad varje svensk bör veta.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Byrån bredvid databordet.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Champions League-kvartsfinalen mellan PSV och Liverpool.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23:35 (rätt svar 23:58)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tv'n och akvariepumpen som har irriterat mig i tre dagar nu med sitt tickande (vad nu det kommer ifrån), ska ta itú med det imorgon.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För några timmar sedan under min intensiva städning tog jag en sväng ut på balkongen för att konstatera att temperaturen inte allt är så vårig som här om dagen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Andra bloggar, min msn-lista och min mail.

8. Vad har du på dig?
Dannes mjukisbyxor, ett linne, trosor och strumpor.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jag drömmer nästan alltid. Men just nu har jag inget minne av vad som fanns i mina tankar under denna natt.

10. När skrattade du senast?
För ungefär 20 minuter när jag var och sa godnatt till älsklingen min. Kul att busa med honom när han ska sova :)

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor, en bokhylla och en Liverpool-flagga (som för övrigt inte alls passar in, men vad gör man inte för den man håller kär?)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Konstigt.. hm.. ser grymt mycket kostiga saker på jobbet hela dagarna. Speciellt väldigt konstiga människor.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Känns inte speciellt utmanande.. För mig är en utmaning svår, eller?!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Förortsungar, skitgullig film!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle köpa ett hus i Sverige och härliga lägenheter/bungalows i mina favoritländer i världen (först skulle jag ju såklart behöva resa och se vilka dessa länder är).
Sen skulle jag köpa allt mina föräldrar, svärföräldrar och Danne vill.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag är bok-narkoman. Inte i själva grejen när dte kommer till att läsa (där är jag periodare), men jag äääälskar att köpa böcker!

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle.. ja... vafan skulle jag ändra.. grymt svår fråga. Får återkomma om svaret på denna!

18. Tycker du om att dansa?
Ja, mer och mer med tiden. Fast jag gör det mets i min ensamhet :)

19. George Bush?
Usch och fy!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Wait and see!

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
ABOSLUT!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
- Nu ska du få träffa alla människor som du saknat!

24. Vilka personer vill du ska svara på de här frågorna?
Alla min bloggläsare!

0 kommentarer: