torsdag 26 juli 2007

Framtiden

Det är ganska lustigt hur alla människors liv tar dem till olika platser i livet. Hur alla bara går åt olika håll och är med om helt olika saker. Om man ser tillbaka på sin klass man följde upp till nionde klass. Undrar egentligen vad alla gör idag? Och ännu mer undrar man hur alla personers liv kommer se ut om tio år nä vi har passerat 30-strecket och på något vis hittat vår plats i denna värld. Än så länge har man lite koll på en del av dem.... Vissa pluggar, andra har flyttat från stan och ytterligare andra sår fortfarande kvar och trampar på precis samma plats de var på när de slutade högstadiet.
Men om tio år, vilka är det som är gifta? Vilka har barn? Vem har lyckats i livet? Och ändå värre, vem har misslyckats? När man gick i skolan hade man ändå en bild av vad man trodde om folk, inte minst om sin egen framtid. Kommer det stämma för någon av oss? Är dte något som får sitt "drömliv"?
När åren gått och det väl är dags att återse alla på en reunion... undrar om alla skulle falla tillbaka i sin gamla "plats" i klassen och om samma grupperingar skulle uppstå då. Jag hopps inte det, men kan tänka mig att det inte är helt ovanligt. Kommer ens de människor som anser sig ha "misslyckats" i livet att dyka upp? Kommer jag dyka upp?

Självklart kommer alla dessa funderingar till mig nu när jag sitter här och känner mig värdelös och arbtslös. Vad vill jag egentligen göra med mitt liv? det enda jag vet säkert är att jag vill ha ett tryggt hem där jag och Daniel kan leva tillsammans och skapa en egen familj i. Vad jag sen ska jobba med är den största och mest svårbesvarade frågan... Ibland undrar jag om jag någonsin kommer hitta ett jobb där jag kan bli kvar som fast anställd så att jag och Daniel kan ha möjlighet att förverkliga våra drömmar tillsammans. Å andra sidan så har jag inte ens hunnit bli 22 år och har förhoppningsvis ett helt långt liv framför mig, men ändå.

Men jag är ju den som alltid tror på ödet och alltid tror att saker och ting sker av en anledning. Så jag får väl göra det även denna gång. Bara att vänta och se vad livet har att erbjuda.

0 kommentarer: