onsdag 18 juli 2007

Virrvarr

Äntligen tycker jag att det är riktigt roligt att gå till jobbet. Jag trivs som fisken för tillfället. Jag Jocke, Markus och Roger har ju faktiskt sjukt roligt tillsammans. Visserligen är alla totala motsatser till varandra och visserligen är jag det utsatta offer vars misstag blir kvällens humorobjekt. Men fan va roligt det är! :)

De senaste dagarna har jag haft ett ruskigt sug efter att plugga. Jag vill lära mig något nytt, ibland kan jag sakna att sitta där med min penna och mitt papper och skriva, skriva, skriva. Älskar att skriva. Men vafan, jag får väl skriva lite packningslistor, inhandlingslistor eller någpt. För plugga, det tänker jag då inte sätta igång med. Efter max 2 veckor skulle jag vara trött på det!

På tal om något helt annat så är det sjukt skumt väder ute. Jag kan gå ut på uteserveringern och lämna menyer till några gäster som sitter i solen och njuter. När jag 5 minuter senare ska ta en beställning så vräker regnet ner. När jag ett par minuter efter det kommer ut med gästens dryck så är solen framme igen. Och sådär håller det på hela dagen. Skumt. Väldigt skumt.

Nu känner jag att jag bara sitter och döskriver. Pratar om allt samtidigt. Men men. Mitt dilemma för natten är vilken film jag ska välja. Känner att det kanske lutar lite mot "Perfect Stranger"... eller kanske "Babel".... eller... ÄH! Något blir det. Antagligen.

Först: duschen!

0 kommentarer: