söndag 7 mars 2010

Up in the air

Tittade just på filmen Up in the air med George Clooney i huvudrollen. En riktigt bra film som verkligen sätter igång tankeverksamheten.

Hur mycket skit släpar vi egentligen på i livets "ryggsäck"? Och hur många människor släpar vi på?

Otroligt intressanta tankar som tar mig tillbaka till Feng Shuins tankesätt. Genast känner jag att jag vill rensa... prylar, kläder, damm.. bort med allt som inte behövs eller är viktigt för oss!

På ett sett håller jag ju faktiskt på med det redan, genom att rensa bort alla kilon på min kropp som varken behövs eller är det minsta viktiga för mig. Imorgon ska jag rensa bort en massa skit. Det där med människor är jag nog redan ganska bra på... jag håller mig numer undan människor som är energitjuvar. Släkt, "vänner", bekanta.. whatever.. om människan inte för något gott in i mitt liv så spelar det ingen roll.

Tänk på det ni!

0 kommentarer: