söndag 18 maj 2008

17 Maj-firandet

Fy fan vilken grym förfest vi hade igår. Den var så grym att den fick övergå till både huvudfesten och efterfesten. Kändes inte alls nödvändigt att gå ut när vi hade så pass kul! Ska väl se till och ta det hela från början.
Dagen spenderade vi nere på stan där vi kikade runt lite på alla glada människor som tror att dom är superdupersnygga i sina nationaldräkter. Vi åt mjukglass och träffade några av dom personer som vi skulle festa med på kvällen. Mina kära vänninor gick på groggarna redan vid 13-tiden. Jag avvaktade några timmar till. Kände att jag behövde återhämta mig från föregående kväll.
Sedan spenderade vi ungefär 2 timmar på att leta efter en öppen matbutik så vi skule kunna laga vår taco-middag som vi såg så mycket fram emot. Men nej då, INGENTING var öppet. Hur kan inte matbutikerna vara öppna i en huvudstad bara för att det är en helgdag? Till och med i lilla skit-tuna så kan man ju handla när man har lust, vilken dag det än må vara. Så det fick bli kebab för hela bunten (med äckel-vitsås).
Jag vet inte riktigt när dom första gästerna trillade in, men jag gissar på att det var runt sjutiden. Ett par timmar senare så var vi tokfulla allhop och festen hade verkligen dragit gång. Skrattade så sjukt mycket! Jag mötte upp Libbo som jag inte umgåtts med på gud vet hur länge. Sjukt kul att träffa honom igen och få prata gamla minnen och skratta åt... typ allt!

Det är en ganska liten lägenhet på 54 kvadrat och jag tror att vi hade omkring 60-70 gäster under kvällen. Alkoholen flödade och alla var verkligen på jättebra humör och stämningen var underbar.
När alla andra bestämde sig för att gå ut på krogen och shaka loss så stannade jag, Karin och Libbo kvar i lägenheten. Vi tog ett hundratal roliga fotografier med en sån där grej som förvränger ansiktena på olika sätt. Ska lägga upp några av dom bästa sen när jag har dom!
Det var verkligen länge sedan jag skrattade så himla mycket. Och så full som jag var tror jag aldrig att jag har varit förut. Men det var en så himla skön fylla, allt kändes bara perfekt. Livet lekte totalt för en kväll!

När krogen stängde vid tre så kom ett helt gäng tillbaka för att efterfesta med oss. Vi snackade, skålade ännu mer och hade allmänt trevligt. Någon gång där på småtimarna så var det visst dags för lässtund. Erotiska noveller stod på schemat! Fy fan va roliga dom är när man är fulla, värsta komedierna!

Tror vi la oss och somnade vid 6-7 någon gång. Men bara uppskattningsvis en halvtimme efter det så fick jag byta sängplats och lägga mig och krama toaletten istället. Jag spydde som en räv. Mådde som ett as! Kräktes nog sex, sju gånger. Så, ja, festen kunde ju ha slutat roligare, men det var fan värt det. Jag har ännu inte sovit någonting och börjar känna mig sjuk seg, blir nog en tidig kväll i kväll.

Lägenheten vr inte direkt mysig när man kollade omkring på morgonkvisten. Krossat glas ööverallt, klibbiga golv, stinkande ölburkar och rikigt rörigt. Men va sjutton, ska det inte vara så efter en riktig fest?

Av någon anledning började folk snacka skånska och till slut var det väl i princip alla som gjorde det. Vi hade altså en äkta svensk skåningsfest i oslo på Norges natoinaldag. Det här blir svårtoppat!!

0 kommentarer: