lördag 3 maj 2008

Fy fan

När man en dag ska gifta sig, måste man då bjuda alla släktingar eller är det då okej att bara bjuda dom man tycker om? Jag anser nog att det senare är rätt alternativ. Sen kanske man inte kan bjuda faster Agda men inte hennes sambo. Men jag har ett par personer i min släkt som inte gör annat än försöker få mig och min familj att må dåligt. De gör det på ett "snyggt" sätt. Men alla i min familj får ångest bara någon av personerna närmar sig. Deras dotter och hennes man kommer definitivt vara bjudna på mitt bröllop, men fan inte dom!
Det är inte direkt småsaker dom ägnar sig åt heller. Hot, anklagelser, elaka kommentarer och hån är något av det vi fått stå ut med. Idag rann verkligen bägaren över för mig. Jag fick nog.
När min depression och min ångest beskylls på min mamma så är fan gränsen nådd. Där försvann all min respekt (om det nu fanns någon kvar). En dag, när jag får ett bra tillfälle kommer dessa människor få känna på att dom lever. Jag ska såga dom vid fotkölarna verbalt för allt lidande dom orsakat oss. Tvi och fy fan säger jag bara.
Människor som mår lite bättre själva när dom känner att någon mår sämre än vad dom gör. Gotta sig i andras olycka. Till och med skapa andras olycka för att känna sig lite mera lyckade själva. Finns det ens några ord som kan beskriva vad det är för slags människor som beter sig så?

0 kommentarer: