tisdag 13 maj 2008

Förändringarnas tid

Jag brukar aldrig vara särskilt fåfäng, men ibland önskar jag att jag vore det. Jag är verkligen personen som väljer bekvämt framför snyggt. Danne kallar mig för mysbyxemaffian. Jag klär på mig, sätter upp håret i en knut och drar på mig lite mascara. Vips så är jag klar.
Men just nu känner jag mig så jävla tråkig. Jag vill klippa mitt hår så att jag faktiskt får en frisyr, jag vill sola och bli brun, jag vill köpa kläder, jag vill gå ner i vikt, jag vill sminka mig annorlunda... Usch, jag är helt enkelt trött på mitt eget utseende.
Mycket utav det ligger nog i att jag suttit och kollat på massa bilder. Och jag blir lika jävla dålig på varenda bild. För några år sedan kunde jag vara nöjd med mitt utseende, till och med tycka att jag var vacker. Nu vill jag bara spy på mig själv. En extreme makeover är vad jag behöver.

Nu är det ta mig fan frisyrletning, solning, promenader och sminkträning som ska stå på mitt schema. Som jag skrev i tidigare inlägg - förändringarnas tid.

0 kommentarer: