lördag 2 januari 2010

Rädslor

På måndag morgon när jag går av mitt pass ska jag ringa till vårdcentralen för att boka tid för samtalsterapi igen. Det känns skönt att ha bestämt mig för att göra det. Det är faktiskt något som alla människor borde göra ibland. När jag får ångest blir jag så enormt orolig i kroppen och jag känner rädslor för allt möjligt...

Jag känner mig rädd för...

  • ...att aldrig bli fri från min ångest
  • ...att tappa kontrollen
  • ...att jag inte ska kunna ta hand om mina framtida barn
  • ...att ångesten ska förstöra mitt och Dannes förhållande
  • ...att ångesten ska hindra mig från att leva ut mina drömmar
  • ...att bli ensam
  • ...att ångesten ska bli så pass illa att jag inte skulle kunna sköta mitt jobb

Ja, jag blir rädd och orolig för det mesta. När jag mår bra så finns inte dessa tankar, men så fort ångesten kommer så följer dem med som ett brev på posten. Detta är något jag skulle vilja jobba med under samtalsterapin. Det och 100 andra saker.

3 kommentarer:

Linda sa...

Hoppas du når målet med din samtalsterapi så du slipper vara rädd!
Kram svägerskan

caroline sa...

Känner igen mig så mycket i din lista över vad du är rädd att ångesten ska göra, jäkla skitångest hade verkligen önskat att den gick att trolla bort.

caroline sa...

Känner igen mig så mycket i din lista över vad du är rädd att ångesten ska göra, jäkla skitångest hade verkligen önskat att den gick att trolla bort.