torsdag 7 januari 2010

Kyla

Är hemma på mitt långbreak mellan dagens två pass. Jag har frusit och frusit hela dagen efter mina promenader dit och hem. Det spelar liksom ingen roll hur mycket kläder man tar på sig. Nu har jag legat nedbäddad i sängen under tjock-täcket och även tagit ett varmt bad... börja känna att jag faktiskt inte fryser längre. Men då är det ju dags att ta sig ut i kylan igen om 30 minuter...

Gick in på SMHI för att se om det åtminstonde skulle bli lite mildare väder under de kommande dagarna... men icke. Fredag: -15 grader, Lördag: -21 grader, Söndag: -17 grader... Ser ingen ände på detta just nu.

Tacksam för den vita julen, men nu vill jag ha vår! Kunna cykla till jobbet utan 3 lager med kläder... kunna använda solglasögon.. kunna gå ut på vårpromenader... Hoppas det är dags snart!

I helgen är jag ledig, undra vad man ska hitta på? Eventuellt bio med Danne och svärmor på söndag, sista Stieg Larsson filmen måste vi ju se. I övrigt så tror jag inte att vi ska planera något.. skönt att bara ta det lugnt. Tända en massa ljus i hela lägenheten så att vi får upp värmen lite mer...

0 kommentarer: