onsdag 20 januari 2010

Pengar

Gick in på SMHIs hemsida i hopp om att se lite plusgrader framöver. Men nejdå.. 5-8 minus kommande vecka... och sen skulle det bli nedåt 20 minus igen sen någon natt framöver... suck och stön. Det skulle inte förvåna mig om snön ligger kvar långt in på mars. Jag skulle vilja resa... inte nödvändigtvis utomlands.. en långweekend på ett spa skulle vara underbart.. Bada bubbelpool, äta goda middagar, få massage... det är ju bara pengarna som fattas! Kommer att ha sjukt mycket räkningar denna månad, känns sisådär!

Utöver de vanliga räkningarna har jag även min cykelreparation (800:-), skrivaren (750:-), ett par julklappar på faktura (800:-), konsert-biljett (400:-)... 2750 kr bara det! Hoppas att jag får en bra lön i alla fall så jag kan betala av all skit. Just nu är det Dannes sparkonto som ligger ute med de flesta av pengarna och det känns som att jag vill ge tillbaka dom nu.. Att han som går på CSN ligger ute med pengar till mig som jobbar är ju inte helt hundra.. Kommer ju att få lite storhelgslön i alla fall...

Usch, det är alltid så deppigt att skriva om pengar... och att tänka på pengar.. och att prata om pengar... pengar är fan inte roligt, i alla fall så länge man har brist på dom. Men man ska väl inte klaga.. cykelreparation, konsertbiljetter, tekniska prylar... det är ju bara lyxprodukter som man klarar sig utan egentligen.. Vi har ett fint hem, vi har alltid mat på bordet och vi lever. Nej nu jävlar ska jag betala av det jag har och sen ska jag börja spara pengar. Hade inte Danne varit så duktig och sparat så mycket pengar de år han jobbat så hade han haft det ruggigt tungt nu med bara CSN... Spara är bra. Den som spar han har, så att säga.

0 kommentarer: