onsdag 10 februari 2010

10 cm... wow!

Tittade nyss ut från fönstet i hopp om att se lite töande där ute. Men icke. Istället ser jag hur ännu mer snö faller från himlen och lägger sig på den redan överfyllda marken. Jag säger det om och om igen, ska det aldrig ta slut? Jag har till och med börjat drömma mardrömmar om det här vintern, jag drömmer att det är juli månad och att snön fortfarande ligger kvar. Hemska tanke.

Nu ska jag strax ge mig ut i rusket igen för att ta en promenad till jobbet. Lite ändringar i schema gjorde att jag slapp min delade tur, det känns i alla fall jätteskönt. Två promenader istället för fyra.

Viktväktandet går ganska bra måste jag säga, jag skulle kunna gå ner fortare än vad jag gör (men 5,9 kg på 5 veckor är väl ganska mycket?) men min tanke är att jag ska köra på i lugn takt så att jag inte tröttnar på det. Tog mina mått idag och såg att jag tappat brutala 10 cm runt midjan! TIO CENTIMETER! Förstår ni hur mycket det är? Inte konstigt att jag tappar byxorna. Are you impressed? I am impressed...

0 kommentarer: