torsdag 18 februari 2010

Hej du ångest. Hej då ångest.

Usch. Fan. Skit. Jävlar. Helvete.

Nu har jag haft två riktigt off-dagar igen. Ångest och obehagskänslor i hela kroppen. Vet som vanligt inte vad det beror på... men desto längre det går mellan gångerna, desto värre är det när det kommer. Man glömmer liksom bort det allt för fort när man mår bra. Kanske är tur det. Stick, försvinn, lämna mig igen din dumma, dumma ångest!

Ska strax iväg för att jobba natt. Känns inte jättekul att gå till jobbet när man bara vill ligga hemma och dra täcket över huvudet, men men. Jag brukar samtidigt behöva komma bort lite och fokusera på annat. Går av imorgon bitti och är sen ledig hela helgen. Ingenting är inplanerat och det känns faktiskt riktigt skönt.

Jag har ju ganska tur som har ett jobb där jag faktiskt får sova när jag jobbar natt. I en egen säng med egna sängkläder. Inte alla som har det så bra. Ska ta med mig jordgubbar och mysa framför kvällens skidskytte. Tur att det är OS, då har man alltid något att göra på kvällarna (och nätterna om man inte kan sova).

En positiv nyhet måste jag ändå avsluta med. Jag kan nu ha ett par byxor som jag inte kunde ha för några veckor sedan, jag får även ha skärp i dom för att dom ska sitta på plats, härligt!

0 kommentarer: