tisdag 12 december 2006

Rymdfärder & Sollängtan

Efter att ha skrivit av mig lite i förra inlägget känner jag mig lite bättre. Har kollat på live-sändningen från rymdpromenaden. Det har skapat några nya funderingar i mitt huvud. Varför kallas det promenad när dem förflyttar sig med armarna? Och vad i helvete har dem där uppe att göra? Konstigt att vi har 15 grader varmt andra veckan i december när det ska laboreras så jäkla mycket med denna jord. Okej att vi vet hur många planeter det finns och hur dem ligger i förhållande till jorden. Men seriöst, charterresor till rymden?! Det går för långt.

Nog om det. Vill dem hålla på med sådanna dumheter är det ingenting jag kan stoppa i alla fall.
Har gått över till att titta på Ett herrans liv och spela Alfapet. Vill inte somna själv idag så jag tänkte vänta till Danne kommer hem vid 2-2:30 i natt.

Axel har kommit över billiga biljetter till hans föräldrars hus i Spanien i Mars. 1600 kr tur och retur!! Vi ska kika vidare på det och förhoppingsvis komma iväg! Skulle vara underbart... Hoppas, hoppas, hoppas!

0 kommentarer: