tisdag 1 april 2008

Praktik

I går började jag min första praktik på undersköterskeutbildningen. Jag är på hemvården och mina två första dagar har varit jättebra. Känns inte alls kul att gå och jobba varje dag i en månads tid utan att få betalt, men som tur är har jag fått en bra och rolig handledare. Sen älskar jag ju alla gamlingar som vi besöker. Jag tycker om gamla människor, speciellt de som inte har det så lätt.. dom tar jag lätt till mig extra. Jag tycker nästan att alla är gulliga och rara, även dom som inte direkt har utseendet på sin sida. Där blir jag ganska hånad hela tiden av de andra som inte kan förstå hur jag kann tycka att någon är så gullig som är "så ful", har hudsjukdomar, smutsigt hår osv. osv. Men jag gör det, jag blir glad av att träffa och kunna hjälpa dessa människor. Ofta är dom så sällskapssjuka att dom riktigt lyser upp när man kommer in för att se till dom. Det värmer i hjärtat. Synd bara att man inte har mer tid att ägna åt varje person. Det är inte läng tid man har mellan alla duschar, inhandlingar, medicineringar, tillsyner och städningar.
I morgon ska jag jobba ett kvällspass, det ska bli skönt med sovmorgon. Men lite trist att cykla omkring ute i kylan om kvällen.

Nu ska jag kolla på 2½ Men och sen ska jag krypa ner i sängen.

0 kommentarer: