tisdag 28 oktober 2008

England

Om 11 dagar är det dags för England. Jag är väldigt splittrad i min känslobank angående den resan. Å ena sidan ska det bli en fantastiskt upplevelse som jag kommer att bära med mig hela livet. Å andra sidan vet jag att 23 dagar är väldigt lång tid att vara hemifrån. I mitt hem har jag min trygghet, där kan jag alltid slappna av och jag vet att jag alltid har tillgång på mina nära och kära. Jag kommer förmodligen gråta mig till sömns ett antal nätter, i alla fall om jag känner mig själv rätt.
Det är skrämmande att åka till ett främmande land, inte veta vart man ska bo, inte veta så mycket om jobbet, inte känna en människa och inte ha sin trygghet. Jag vet egentligen inte vad det är jag ger mig in på, men jag hoppas att det i slutändan ska vara en bra upplevelse med massor av fina minnen.
Vi kommer att jobba 14 timmar om dagen, 7 dagar i veckan, så förhoppningsvis kommer jag inte ha så mycket tid att ägna mig åt min hemlängtan. Men tack och lov för mobiltelefonen. Laptopen ska också med i hopp om att det ska finnas tillgång till Internet. I annat fall så ska jag ändå se till att fylla datorn med massor av film som jag kan förströ min lediga tid med.
Vad jag hoppas mest på inför resan, just nu, är att jag ska få ett enkelrum. Jag hatar att dela rum med människor som inte är min sambo :) Jag vill ha mitt eget, där jag bara kan vara.

0 kommentarer: