torsdag 16 oktober 2008

Patrik 1,5

Fick en hemskt ångestattack på biografen. Fick pina mig igenom de sista 30 minuterna av filmen. Ville bara ut där ifrån, kände hur jag började svettas... men självklart satt jag längst in mot väggen så typ 15 personer hade fått resa på sig om jag skulle gått ut... Ligger nu i mammas soffa och har ont i magen (som vanligt efter en ångestattack). Snart slutar Danne jobba, så ska jag hem och lägga mig i badkaret.

Vi såg filmen "Patrik 1,5", den var fantastiskt bra. Därför är jag också förbannad att jag inte kunde koncentrera mig mot slutet. För er som inte har sett den kan jag berätta att det är Torkel Peterson och Gustav Skarsgård som har huvudrollerna. De spelar ett gift par som äntligen ska få adoptera en son. De får ett papper från socialen som berättar om Patrik 1,5 år. Men när Patrik väl kommer visade det sig att ett litet fel uppstått. Kommatecknet hade hamnat snett och Patrik var i själva verket en väldigt strulig 15-åring som hela sitt liv skickats mellan olika fosterhem.

Se den! Den är otroligt rolig, stundtals väldigt gripande och tar dessutom upp ett viktigt ämne.

0 kommentarer: