lördag 4 oktober 2008

Stjärnor på is

Var, och är fortfarande, väldigt skeptisk till detta program. Men en ensam kväll hemma med tv'n som enda sällskap hade inget annat att erbjuda. Och jag måste medge att det är ganska roande att se dessa människor utföra isdans. Rafael Edholm, Lars Frölander, Jesper Blomkvist och Torgny Mogren. Hur hamnade dessa människor i detta program? Lite mer väntade deltagare måste nog vara Idol-Markus Fagervall (försöker vinna tillbaka tittarna som glömt honom efter Idol) och Tony Irving (klarade inte av att vara utanför rampljuset längre nu). Men jag måste erkänna att jag är imponerad av hur dom lärt sig att glida fram snyggt på ísen på så pass kort tid.

För övrigt så mår jag inte bra över huvud taget. Huvudvärk, magont och ångest. Vet inte om huvudvärken och det magonda kommer från ångesten eller om det är tvärtom. Det spelar i och för sig ingen större roll. Ganska skönt att bara sitta och slötitta på tv'n. Ska nog sätta på en film snart. Väljer mellan favoriten Chocolat och filmen The Pianist som jag har hört grymt mycket bra om. Tror nog ändå att det blir Chocolat. Den är så mysig.

Mamma var snäll och kom förbi med god mat till mig. Potatisgratäng, revbensspjäll, sallad och vitlöksbröd! Mums! Hade bara ätit två smörgåsar på hela dagen så det smakade väldigt bra med varm mat. En kall krusbärscider med is fullbordade måltiden.

0 kommentarer: