lördag 25 oktober 2008

Perioder

Varför är jag en sån periodmänniska som jag är? Det stör mig.
Först kan jag ha en städperiod. Då städar jag varje dag, det är alltid skinande rent och ingenting får ligga på fel plats. När jag sen kommer ur den perioden är jag inte det minsta intresserad av något som har med städning att göra, vill bara kräkas när jag ser dammsugaren.
Samma sak med matlagning, ibland lagar jag god och avancerad mat varje dag. Sen kan det gå två veckor utan att jag så mycket som går i närheten av spisen.
Ja, det är likadant med allting. Jag är till och med en periodare när det kommer till mitt eget utseende. I bland vill jag alltid klä mig fint, vara sminkad och känna mig vacker. Sen kan det komma en period med enbart mysbyxor och avsminkat.
Just nu är jag i en period när jag inte vill någonting. Jag är världens mest slätstrukna och lata människa på denna jord. Det är den värsta perioden. Hur mycket jag än vill och måste göra blir det inte mycket gjort. Fan vad det stör mig. Jag stör mig.

1 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Du har tur som har lathet över perioder. Jag är alltid lat :)