onsdag 13 maj 2009

Läsningen får tid

Det var en riktig argbigga som svarade på vårdcentralen i morse. Hon ville inte ge mig någon tid idag utan tyckte att jag skulle avvakta till imorgon. Allt för att slippa problemet idag och lämna över det på sina kollegor imorgon kändes det som. Men ja, jag vet inte. Tror att det känns lite bättre idag faktiskt, så kanske var det tur att det var en argbigga som svarade ändå. Men vi får se hur de går under dagen. Skulle vara underbart att slippa springa på toa kan jag säga.

När man är sjuk har man väldigt mycket tid till att titta på TV och läsa. Och jag har läst boken Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors och jag är riktigt imponerad över hennes sett att skriva. Jag har inte riktigt läst ut boken än, men jag är helt fast i den! Och jag brukar inte gilla romaner i vanliga fall. För några år sedan läste jag hennes bok Sandor slash Ida och den fastnade jag lika mycket i och sträckläste. Nu går det inte att jämföra dessa böcker, men båda är lika enkelt, smart och brilliant skrivna.

Jag ska nog börja läsa en bok till sen när jag har avslutat den här. Det är skönt att ligga och läsa... det är precis vad energin räcker till.

Det känns som att det här inlägget blev väldigt rörigt. Eller jag vet inte.

0 kommentarer: