söndag 10 maj 2009

Vad är det som händer?

Är min panikångest tillbaka? Jag är rädd. Allt började på vägen hem från Grekland. Jag var orolig för hemresan redan kvällen innan, kände att det skulle blir jobbigt med timmarna på bussen framför allt. Och allt började redan när vi hade åkt i 10 minuter... jag fick panik... kände mig svimfärdig, illamående och visste inte vart jag skulle ta vägen. När vi stannade för kisspaus efter en timme så gick jag ut och kräktes som fan.. jag fick också gå på toa med värsta stressmagen... Att sedan kliva på bussen igen var inte lätt kan jag säga. Jag mådde lika dåligt hela vägen till flygplatsen där jag kräktes igen och fick fortsätta att springa på toaletten.. Mådde illa hela flygresan och sedan bilturen från Arlanda och hem. Var ganska kraftlös när vi väl kom hem sen.

Igår skulle vi åka upp till Stockholm och se GUIF spela SM-finalen. Jag kände att jag inte ville sätta mig på bussen, så vi tog tåget upp i stället.. det kändes inte kul eftersom vi ändå redan ahde betalat för bussbiljetterna. Jag kände oro i kroppen under hela matchen men bestämd emig ändå för att åka med bussen tillbaka hem. Samma sak hände igen. Samma känslor, samma illamående och samma panik infann sig i min kropp. När vi till slut kom hem så låg jag och kräktes på toaletten igen... och stressmagen satte fart den också..

Vad i hela friden är det som händer? Varför blir det så här? Åksjuka kan det knappast vara, för den kommer ju inte INNAN man ens åkt iväg... och varför skulle jag kräkas av ångest, det har jag ju aldrig gjort förut?

Idag är jag kraftlös och tänker inte anstränga mig nämnvärt. Har bänkat mig framför TV4 Anytime och börjat titta på säsong 2 av Big Brother! Jag blev så glad när jag såg att dom börjat sända den igen, den är ju klockren!

0 kommentarer: