tisdag 16 juni 2009

Irritation

Jag är irriterad. Oerhört irriterad. Jag har varit på jouren hela dagen idag och kom hem strax innan Danne. I förmiddags skickade han sms till mig och bad mig boka en tid på bilverkstaden och att jag skulle ringa om en felaktik faktura till vårt hyresbolag. Så det gjorde jag. Sen när han kommer hem så frågar han varför jag inte lagat någon mat och jag förklarade att jag just kommit hem men att jag hade ringt samtalen han bad mig om.
Han säger då att han ska iväg och träna och att jag ska laga matlådorna till imorgon. Han tycker också att jag ska gå bort till affären och handla, istället för att han gör det med bilen. Jag förklarar att jag ska upp till Cia ikväll och titta på film. Då slänger han ur sig så otroligt dumma kommentarer, bland annat om att jag borde ställa upp och att jag inte gör något om dagarna. Herregud, jag har ju inte varit hemma på hela dagen.. varken idag eller igår! Vad ska jag göra, jag kan ju inte dela på mig?

Men men.. han smällde igen ytterdörren och drog och tränade. Själv tänkte jag skita fullständigt i allt. Inte städa, inte laga mat, inte handla. Jag köper matlåda på jobbet imorgon. Hur han vill göra skiter jag fullständigt i. Istället ska jag ta mig mig popcorn och kila upp till Cia och kolla på film. Sen planerar jag att gå hem lagom till det är sängdags och vägra allt. Ja, så får det bli!

ÅÅÅÅÅH....